Patru idei pentru un somn ușor

Lipsa unui somn liniștit și sănătos este principalul motiv pentru zilele stresante și obositoare. Pentru a evita insomniile sau somnul agitat și neodihnitor, trebuie respectate câteva reguli generale.

  • Culoarea pereților trebuie să fie una plăcută și relaxantă. Anumite culori sunt nerecomandate în interiorul camerei în care dormiți, pentru că pot influența calitatea somnului. Cele mai potrivite culori pentru un somn „sănătos” sunt nuanțele deschise de albastru, deoarece sunt cele mai odihnitoare la nivel vizual, dar cel mai important, pentru că relaxează foarte bine psihicul. Alte culori benefice pentru odihnă mai sunt rozul pal, galbenul sau verdele.

 

  • Transformă-ți dormitorul într-un spațiu calm și plăcut. Camera în care dormi nu trebuie să fie și camera în care lucrezi sau în care desfășori alte activități pe parcursul zilei. Lasă televizorul, calculatorul sau alte obiecte care te agita înainte de culcare în altă cameră și decorează-ți dormitorul astfel încât să te îndemne la somn.

 

  • Fă mișcare, însă nu înainte de a te pune în pat. Este recomandat să faci orice formă de mișcare cu câteva ore înainte de a merge la somn pentru a-ți pregăti corpul pentru odihnă. Însă dacă faci un antrenament intensiv chiar înainte de culcare, hormonii care sunt produși te pot ține treaz mai mult decât ți-ai dori.

 

  • Evită să mănânci cu câteva ore înainte de somn sau optează pentru o gustare potrivită. Chiar dacă cel mai recomandat este să nu mănânci înainte de culcare, există câteva alimente care ajută la un somn ușor. Lactatele, carnea de pasăre, bananele sau mierea se pot mânca în cantități mici deoarece conțin triptofan, o substanță care acționează asemănător cu somniferele.

Ce alte trucuri mai cunoașteți pentru un somn odihnitor? Lăsați-ne un comentariu!

Post Author: Diana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *