10 sfaturi pentru un somn liniștit

La sfârșitul unei zile obositoare, tot ce ne dorim este să ne relaxăm și să avem parte de un somn liniștit până a doua zi dimineață. În liniștea serii, începem relaxarea cu o baie fierbinte și o lectură bună. Încet, încet somnul ne va deconecta de la realitate și ne va pregăti pentru provocările unei noi zile.

Pentru ca relaxarea noastră să fie completă și să avem parte de un somn cât mai liniștit trebuie să ținem cont de faptul că organizarea dormitorului este foarte importantă. Persoanele care suferă de insomnie sau se trezesc foarte des în timpul nopții nu trebuie să se grăbească să rezolve aceste probleme cu somnifere, ci trebuie să analizeze întâi factorii externi care pot provoca aceste tulburări.

Mai jos, avem câteva sfaturi de reorganizare a dormitorului ca să aveți parte de un somn cât mai liniștit.

 

  • Salteaua. Alegerea saltelei potrivite este prioritatea numărul unu dacă îți dorești un somn cât mai profund. Fie că alegi o saltea moale sau tare, important este ca atunci când te așezi pe ea să te simți cu adevărat confortabil și relaxat.

 

  • Lenjeria. Încearcă să alegi lenjerii confecționate din materiale moi și plăcute la atingere. Renunță la lenjeriile cu multe ornamente care te-ar putea deranja în timpul nopții. Pentru anotimpul cald alege o lenjerie din pânză de in sau din percal, iar pentru anotimpul rece bumbacul satinat este cea mai bună alegere.

 

  • Culorile. Culoarea pereților poate influența într-un mod negativ sau pozitiv calitatea somnului. Nuanțele reci de albastru, mov, gri, argintiu, verde sau culorile neutre ajută la relaxarea sistemului nervos și scăderea presiunii arteriale. Renunță la nuanțele puternice de roșu sau portocaliu.

 

  • Întuneric perfect. Asigură-te că nu există niciun fascicul de lumină care te-ar putea deranja. Luminile exterioare pot fi ușor blocate cu draperii. Mai mult, încearcă să renunți la ceasurile luminoase sau alte electronice cu leduri.

 

  • Televizorul. Ecranele emit o lumină albastră care te-ar putea împiedica să adormi. Renunță la a avea un televizor în dormitor și alege în schimb să citești câteva pagini înainte să adormi.

 

  • Mobila. Pentru un somn liniștit, după principiile feng shui, patul trebuie să fie lipit de un perete, niciodată de cel cu geamul și să poți vedea ușa din pat. Mai mult, dacă în dormitor există un birou și un laptop, acestea îți vor da impresia că lucrezi mereu și nu te vei putea relaxa. Renunță și la oglinzi, acestea îți fură din energie în timpul nopții. Alege o noptieră cu sertare în care să-ți depozitezi lucrurile de care ai nevoie seara înainte de culcare. Evită o aglomerație prea mare pe noptieră. Aici poți păstra o vază cu flori proaspete, cartea pe care o citești, o lumânare cu parfum de lavandă și cana cu ceai de plante.

 

  • Dezordinea. Dormitorul este un loc pentru relaxare, nu pentru depozitare. Încearcă să renunți la cutiile depozitate sub pat sau pe dulap, la aparatele de fitness sau alte obiecte care nu își au locul în dormitor. În plus, hainele purtate pot fi depozitate într-un coșuleț, nu pe scaunul din colțul camerei.

 

  • Covorul. Covorul pufos este prima atingere pe care picioarele tale o simt dimineața. Dacă totuși ai o alergie la praf, renunță la covor. Aceasta îți va afecta somnul.

 

  • Temperatura. Temperatura optimă pentru un somn liniștit este între 15.5- 16 grade Celsius. Păstrează un termometru în dormitor și verifică periodic temperatura.

 

  • Aer curat. Calitatea aerului din dormitor este foarte importantă pentru un somn liniștit. În acest sens, aerisește cel puțin 30 de minute în fiecare dimineață, nu le permite membrilor familiei să intre încălțați în dormitor, șterge praful cel puțin o dată pe săptămână și ține două plante naturale în dormitor. Poți folosi și un aparat de purificare al aerului cu filtru HEPA pentru a îndepărta praful, polenul și bacteriile din aer.

 

 

Post Author: Diana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *